Reizigers moeten rekening houden met grote drukte op de Nederlandse luchthaven en krijgen het advies om op tijd te zijn. staan lange wachtrijen, maar het is beheersbaar, zei een woordvoerder van de luchthaven vanochtend aan de NOS.
Schiphol streefde er naar om het aantal passagiers zondag met 5.800 te verminderen, maar dat is niet gelukt, aldus de woordvoerster. De luchthaven was in gesprek met luchtvaartmaatschappijen over manieren om de stroom passagiers terug te dringen om zo de werkdruk bij het personeel op Schiphol te verlichten.
Door de coronapandemie kampt de luchthaven met grote personeelstekorten. Mensen raakten tijdens de pandemie hun baan kwijt omdat er bijna twee jaar lang minder werd gevlogen. En niet iedereen is teruggekeerd naar zijn oude baan.
Zondag worden zowat 70.000 vertrekkende passagiers verwacht, 10.000 meer dan op zaterdag. Toen was het al erg druk op de luchthaven en stonden er lange rijen voor de incheckbalies. Mensen moesten soms wel twee uur wachten voor ze door de security waren. De brandweer deelde water uit aan de wachtende mensen.
‘We roeien met de riemen die we hebben. En zetten alles op alles om mensen met vakantie te laten gaan’, stelt een woordvoerster van Schiphol aan ANP.
KLM kondigde al aan voor zaterdag en zondag zeker 47 vluchten te annuleren. ‘Er zijn geen annuleringen bij gekomen’, zegt een woordvoerster. Van TUI en Corendon zijn voor zaterdag daarnaast enkele vluchten verplaatst naar Rotterdam The Hague Airport. Schiphol wilde er met het verzoek tot het schrappen van vluchten voor zorgen dat er 3.500 passagiers minder zouden zijn op de luchthaven. Dat is ‘om en nabij’ gelukt, werd vrijdag al gemeld.
Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMWh0dHBzOi8vd3d3LnN0YW5kYWFyZC5iZS9jbnQvZG1mMjAyMjA0MzBfOTU2MzQwMjTSAQA?oc=5
0 件のコメント:
コメントを投稿