2019年6月4日火曜日

54.000 Argenta-klanten kregen geld niet doorgestort - De Standaard

Door een probleem met de overschrijvingen binnen de bank, moe(s)t een grote groep Argenta-klanten wachten op hun loon of andere betalingen.

De Antwerpse spaarbank Argenta is dezer dagen volop bezig met het mailen of aanschrijven van klanten die de voorbije dagen vergeefs wachten op een overschrijving. ‘Vorige week donderdagavond, op 30 mei, waren er problemen met één lot overschrijvingen. Waardoor 54.000 klanten moesten wachten op uitbetaling’, zegt woordvoerster Christine Vermylen.

Menselijke fout

Volgens Argenta is het probleem te wijten aan een menselijke fout en heeft de zaak niets te maken met de eerdere technische problemen bij de Antwerpse spaarbank. ‘Eén werknemer heeft voor die ene batch overschrijving een handmatige ingreep gedaan die onnodig was’, benadrukt Vermylen.

Argenta heeft naar eigen zeggen de betrokken klanten gecontacteerd en heeft hen allemaal een gratis debetlijn aangeboden. ‘Klanten die nog wachten op een grote betaling - bijvoorbeeld op hun loon - kunnen daardoor kosteloos in het rood gaan.’

Sociale secretariaten

Ondertussen is Argenta volop bezig met het contacteren van de opdrachtgevers van de overschrijvingen, met de dringende vraag hun overschrijving opnieuw door te geven. ‘De grote opdrachtgevers, zoals sociale secretariaten en nutsbedrijven, hebben dit inmiddels allemaal al gedaan. Het grootste deel van de klanten hebben hun achterstallige betaling inmiddels al ontvangen.’

Toch zijn nog niet alle problemen opgelost. ‘We zijn nog bezig met het contacteren met de kleinere opdrachtgevers van de overschrijvingen, één voor één, via ons contactcenter. Wanneer alle betalingsproblemen opgelost zullen zijn? Ik schat dat dit nog een week kan duren’, besluit Vermylen.

Let's block ads! (Why?)

Read Again http://www.standaard.be/cnt/dmf20190604_04444182

0 件のコメント:

コメントを投稿