2019年6月5日水曜日

54.000 Argenta-klanten kregen geld niet doorgestort - Gazet van Antwerpen

Door een probleem met de overschrijvingen binnen de bank, hebben 54.000 Argenta-klanten moeten wachten op hun loon of andere betalingen. Dat schrijft De Standaard en de bank bevestigt het nieuws.

Er waren vorige week donderdag probleem met één lot overschrijvingen, waardoor 54.000 klanten moesten wachten op uitbetaling, aldus een woordvoerster. “Een pakket van inkomende betalingen van 30 mei naar 54.000 klanten is gisteren/maandag verworpen. De betalingen zijn teruggestuurd naar de opdrachtgever”, preciseert ze. “De opdrachtgever moet deze betalingen nu opnieuw doorsturen”.

Het probleem is volgens de bank te wijten aan een menselijke fout. “Het gaat om een menselijke fout, een goedbedoelde maar onnodige manuele interventie in een automatisch proces”, klinkt het.

Argenta heeft naar eigen zeggen de betrokken klanten gecontacteerd en heeft hen allemaal een gratis debetlijn aangeboden. De betrokken klanten kunnen kosteloos tot 2.000 euro onder nul gaan.

De belangrijkste opdrachtgevers - zoals sociale secretariaten of grote instellingen - zijn gecontacteerd om de overschrijving opnieuw uit te voeren. Dit kan wel enkele dagen duren.

Let's block ads! (Why?)

Read Again https://www.gva.be/cnt/dmf20190604_04444357/54-000-argenta-klanten-kregen-geld-niet-doorgestort

0 件のコメント:

コメントを投稿