2019年12月16日月曜日

Vrouw heeft plots 37 miljoen op haar rekening, maar het geluk is van korte duur: “Ik hoopte dat iemand het had geschonken” - Het Nieuwsblad

Een Amerikaanse vrouw dacht een kerstwonder mee te maken toen ze ontdekte dat ze plots 37 miljoen dollar op haar rekening had staan. “Ik hoopte echt dat iemand ons dat geld had geschonken.” Dat was niet het geval.

Aan het eind van de werkdag eerder deze week besloot Ruth Balloon uit Dallas nog even het saldo op haar rekening te controleren. Ze kon haar ogen niet geloven toen ze zag hoeveel nullen er op het scherm verschenen. Op de rekening stond plots 37 miljoen dollar (zo’n 33 miljoen euro). “Ik dacht: ‘Wow, we hebben veel geld’”, zegt Ruth tegen de lokale tv-omroep CBSDFW. “Ik hoopte echt dat iemand ons dat geld had geschonken.”

Ruth bracht direct haar man op de hoogte, die op zijn beurt de bank contacteerde. En al snel kwam een einde aan het miljonairsbestaan van Ruth.

Een bankmedewerker vertelde dat het om een fout ging. “Onze klant stortte een geldbedrag in een vreemde valuta”, luidt een statement van de LegacyTexas bank. “Omdat de waarde schommelt, moeten alle transacties met buitenlandse munteenheden manueel in ons systeem worden ingevoerd. Daarbij heeft een medewerker haar rekeningnummer ingevuld op de plek van het te storten bedrag.”

“Ik kan zeggen dat ik een miljonair was”

De bank bood excuses maar eiste het geld terug. Ruth is teleurgesteld. Ze had niet gedacht dat ze het geld zou mogen houden, maar had wel op een beloning -en op zijn minst een bedankje- gehoopt, omdat ze het zo snel meldden.

Toch kan Ruth lachen met het avontuur. “Ik was een miljonair. Dat kan ik zeggen, ik heb een foto gemaakt van mijn rekening. Het is een goed verhaal.”

Let's block ads! (Why?)

Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMTkxMjE1XzA0NzY4MjQ20gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿