Colruyt geeft geen details over het dispuut met Coca-Cola, maar dat gaat allicht over prijsverhogingen die Coca-Cola eind vorig jaar doorvoerde en over welke producten in de rekken moeten komen.
Daarover deed de topman van de Franse supermarktketen Intermarché een boekje open. Hij vond de prijsverhogingen onaanvaardbaar en pikte het ook niet dat Coca-Cola eist dat al zijn producten in de rekken komen. In een dalende frisdrankenmarkt is dat niet meer te doen, aldus de Intermarché-topman.
De eisen die Coca-Cola stelt aan Intermarché zijn wellicht dezelfde die het stelt aan Colruyt. Maar Coca-Cola is natuurlijk een machtige tegenstander en dus werken de supermarkten al een tijdje samen op Europees niveau om hun belangen beter te verdedigen. Dat vertelde Stefan Van Rompuy van het tijdschrift "RetailDetail" in "De wereld vandaag" op Radio 1: "Colruyt is lid van een Europese groepering van supermarktketens. Zij hebben zich verenigd om samen sterker te staan tegen die multinationals."
"Het conflict is begin dit jaar ontstaan in Frankrijk bij Intermarché - dat ook lid is van die groepering - en heeft zich dan uitgebreid naar Duitsland, naar Edeka, dat is de grootste supermarktketen in Duitsland. En vandaag zie je het dus ook bij Colruyt. Dus je ziet dat die ketens praten met elkaar en dat ze zich solidair tonen met elkaar. "
Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiX2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wMi8xMC9udS1vb2stbGVnZS1yZWtrZW4tdmFuLWNvY2EtY29sYS1wcm9kdWN0ZW4tYmlqLWNvbHJ1eXQv0gEA?oc=5
0 件のコメント:
コメントを投稿