Nu is het probleem vaak nog dat reizigers met een beperkte mobiliteit niet zelfstandig de trein kunnen nemen. Het probleem is dat de perrons en de treinen vaak nog niet dezelfde instaphoogte hebben.
Bij de vorige M7-rijtuigen, die 5 jaar geleden besteld werden, kwam die hoogte niet overeen. Daarom heeft NMBS beslist om voor toekomstige leveringen het ontwerp van rijtuigen aan te passen.
De nieuwe rijtuigen zullen deuren hebben met een standaard-instaphoogte van 76 centimeter. Als de deur opent zal een uitschuivende trede de afstand tussen perron en trein overbruggen. De leverancier zal de eerste rijtuigen van dit type leveren in 2024.
De 200 nieuwe rijtuigen komen bovenop de 445 M7-rijtuigen die in 2015 al waren besteld en nu geleverd worden. Tegen het einde van dit jaar moeten veertig rijtuigen zijn geleverd. In 2021 komen er daar nog eens 150 bij.
Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiZ2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8xMi8xOC9ubWJzLWJlc3RlbHQtMjAwLWV4dHJhLWR1YmJlbGRla3NyaWp0dWlnZW4tZWVuLWludmVzdGVyaW5nLXZhbi_SAQA?oc=5
0 件のコメント:
コメントを投稿