2019年5月16日木曜日

Brussels Airlines stelt Skeyes aansprakelijk voor 4 miljoen aan geleden schade - De Standaard

Brussels Airlines leed naar eigen zeggen al voor minstens 4 miljoen euro schade door de acties van de voorbije maanden bij Skeyes. De luchtvaartmaatschappij stelt de luchtverkeersleider aansprakelijk voor die schade en overweegt gerechtelijke stappen.

Brussels Airlines bekijkt na de nieuwe acties bij Skeyes ‘mogelijke gerechtelijke stappen om haar toekomstige belangen en die van haar passagiers te vrijwaren’.

Brussels Airlines betreurt niet alleen de acties zelf, maar ook het feit dat Skeyes zelf die vaak pas op het laatste moment doorgeeft. Daardoor kan de maatschappij geen voorzorgsmaatregelen nemen. Vluchten moeten op het laatste moment worden geannuleerd of omgeleid, passagiers moeten worden omgeboekt of terugbetaald, of moeten maaltijden en overnachting aangeboden krijgen.

De financiële schade ervan raamt Brussels Airlines op minstens 4 miljoen euro. Daarnaast is er reputatieschade. ‘De Belgische luchtvaartsector verliest klanten aan luchthavens in de buurlanden door de onzekerheid die het onbetrouwbare luchtverkeersbeheer met zich meebrengt’, klinkt het.

De geraamde schade houdt nog geen rekening met de gevolgen van de sluiting van het door Skeyes gecontroleerde luchtruim donderdag. Brussels Airlines moest daardoor 53 Europese vluchten annuleren en twee bestemmingen in Afrika schrappen (Kigali en Luanda). Dat heeft gevolgen voor 5.000 passagiers, zegt woordvoerster Wencke Lemmes.

Let's block ads! (Why?)

Read Again http://www.standaard.be/cnt/dmf20190516_04405034

0 件のコメント:

コメントを投稿