Het Duitse warenhuisconcern Galeria wil de Belgische Inno-winkels verkopen. Dat heeft het bedrijf bevestigd in een persbericht. Voor werknemers, partners en klanten van de zestien Inno-warenhuizen en de webwinkel in ons land blijft "voorlopig alles ongewijzigd", aldus Inno.
CEO Armin Devender van Inno ziet de toekomst van de keten alleszins met vertrouwen tegemoet. "Inno is gezond en klaar om een zelfstandige koers te varen", zegt hij. Devender heeft het over een "strategische herpositionering".
Gisteren had de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung al gemeld dat Galeria de verkoop van Inno voorbereidde en deze week met een officiële aankondiging zou komen.
Inno telt zestien winkels in België en stelt een duizendtal mensen tewerk. De warenhuizen zijn in 2001 overgenomen door de Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof. De omzet ging daardoor omhoog, maar de winst volgde niet.
Volgens Stefan Van Rompaey, hoofdredacteur van de gespecialiseerde website RetailDetail, heeft de sector van de luxewarenhuizen het moeilijk. "Daarbij heeft de coronapandemie een belangrijke rol gespeeld, omdat het internationale toerisme is weggevallen", zegt hij.
Vorig jaar vierde Inno zijn 125e verjaardag.
0 件のコメント:
コメントを投稿