2019年5月13日月曜日

Stichter Fiets! lanceert fonds voor creatief talent - De Standaard

Hendrik Winkelmans, de stichter van Fiets!, lanceert Freshmen, een fonds voor jonge Belgische merken

Winkelmans lanceert het fonds samen met andere ondernemers uit de consumentensector. Het fonds is specifiek gericht op jonge Belgische merken. Naast Winkelmans stopt onder meer Wouter Torfs geld in Freshmen naast Christophe Degrez, ceo van Eneco en Ahmed Hilami, ceo van Flyer. Andere deelnemers komen uit de kring van het adviesbedrijf McKinsey. Ten slotte stapt ook Partners in Equity toe.

Het fonds omvat al een zestal participaties. Het gaat onder meer om Hnst, actief in design & ontwikkeling van circulaire jeans, 3D Aim Trainer, een Belgisch platform voor gamers om zich te trainen in hun favoriete E-sport en Würst (hot dog restaurants en food trucks).

Verder gaat het om Erstwhile (streetwear voor sportsnostalgici), Fox Factor (jeansbroeken voor curvy ladies) en Gofluo.

Volgens Winkelmans gaat het om ambitieuze bedrijven die actief zijn in een niche waardoor dat ze internationaal zich kunnen laten opmerken.

Volgens Wouter Torfs is er veel creatief talent in Vlaanderen. ‘Met Freshmen is het de bedoeling de Vlaamse bescheidenheid af te werpen, en die merken te helpen groeien’, zegt hij.

Volgens Winkelmans is er vooral nood aan hands-on coaching door echte ondernemers. ‘Veel fondsen worden bevolkt door gewezen bankiers en financieel georiënteerde managers. Intelligente mensen, maar dat is nog wat anders dan een ondernemersrit uitdoen’, zet Winkelmans die zelf bij Fiets! door een belangrijke ervaringscurve ging na te snelle expansie in Nederland. Volgens Winkelmans kan zijn fonds op 10 miljoen tot 15 miljoen euro rekenen.

Let's block ads! (Why?)

Read Again http://www.standaard.be/cnt/dmf20190513_04396945

0 件のコメント:

コメントを投稿