2020年5月23日土曜日

PS-voorzitter Paul Magnette: "Premier worden? Ik ben beschikbaar, maar misschien is het tijd voor een Vlaming" - VRT NWS

"Als er op een bepaald moment een mooi project op tafel ligt, na een lange discussie, met een sterke ploeg en als de mensen rond de tafel zeggen: Paul Magnette moet of mag premier worden, dan zal ik dat niet weigeren. Maar ik zal nooit persoonlijke ambities boven mijn prioriteiten plaatsen. Ik wil eerst over inhoud praten. Ik wil een sterk en ambitieus project hebben, dan een sterke ploeg en wie premier wordt, moet op het laatste moment beslist worden."

De PS-voorzitter voegt er wel aan toe dat het deze keer misschien tijd is voor een Vlaming. "We hebben drie Franstalige premiers gehad: Di Rupo, Michel en Wilmès. Met alle respect voor premier Wilmès, maar misschien is het nu tijd om een Nederlandstalige premier te hebben."

Let's block ads! (Why?)

Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiPmh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wNS8yMi9wYXVsLW1hZ25ldHRlLXRlcnpha2Uv0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿