Colruyt zegt zelf dat zijn “non-food webwinkel” Collishop een van de grootste Belgische webshops is, maar dat het de webwinkel toch opdoekt omdat in het huidige concurrentiële landschap “specialisatie vereist is in online non-food verkopen”.
Dieter Struyve van Colruyt: “We hebben een aantal categorieën die we beheerd hebben in het verleden, maar nu maken we daar heel bewust keuzes in.” Collishop had in het segment van de onlineverkoop van niet-voedingsproducten een stevige concurrent aan het internationale platform Amazon en aan de Nederlandse mastodont bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize.
Collishop bestond al sinds 1983, maar moest het toch afleggen tegen de schaalgrootte van jongere concurrenten Amazon en bol.com. Daarbij komt dat Collishop nooit echt een naam werd, zegt marketingexperte Els Bruegelmans van de KU Leuven: "Ze hebben ergens in het begin wellicht een kans gemist om hun naam zeer bekend te maken. Als je nu op straat vraagt: kent u Collishop, dan gaat een kleinere groep van mensen ja zeggen, in vergelijking met: kent u bol.com of Amazon."
Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiX2h0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wOS8wNy9jb2xydXl0LWRvZWt0LXdlYndpbmtlbC1jb2xsaXNob3Atb3AtZ2Vlbi1iYW5lbnZlcmxpZXMv0gEA?oc=5
0 件のコメント:
コメントを投稿