2020年10月31日土曜日

Lotus schrapt naam 'speculoos' - De Tijd

De koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Topman Jan Boone gaat wereldwijd de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. Dat zegt hij in een weekendgesprek met De Tijd.

Lotus is met zijn speculooskoek actief in een 65-tal landen. Enkel op zijn drie thuismarkten, België, Nederland en Frankrijk, staat nog Lotus Speculoos op de verpakking. In alle andere landen komt het 'speculooskoekje' op de markt onder de naam Biscoff, biscuit with coffee.

Topman Boone wil die naam nu overal gebruiken om van zijn 'speculoos' een 'global brand' te maken, zegt hij in een interview met De Tijd. Een lang gekoesterde droom. Dat betekent dat de naam 'speculoos' in ons land - en in onze buurlanden - verdwijnt.

'Tegelijk komt een eind aan de verwarring met Hasseltse of Hollandse speculaas', zegt Boone. Volgens de Lotus-topman is Biscoff nu al de grootste 'Belgian owned' brand in de wereld - exclusief AB InBev - en kan het naast merken als Coca-Cola, Lay's en Heinz gaan staan.

Het merk Lotus wordt niet vervangen.

Let's block ads! (Why?)

Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiXWh0dHBzOi8vd3d3LnRpamQuYmUvb25kZXJuZW1lbi9jb25zdW1lbnRlbmdvZWRlcmVuL2xvdHVzLXNjaHJhcHQtbmFhbS1zcGVjdWxvb3MvMTAyNjIwMTEuaHRtbNIBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿