2020年3月3日火曜日

Lege rekken en geen proevertjes meer bij Colruyt : "Alleen nog wijn en koffie" - VRT NWS

"Anderen - die zich geen zorgen maken - lezen dat in de krant of horen dat op de radio, en zien rekken leeg staan. Zij willen niet dat ze iets te kort komen en beginnen ook te hamsteren. En voor je het weet... is iedereen bezig. Daar is totaal géén reden voor en is inefficiënt. Het paradoxale is dat wie het niét doet op een bepaald moment achter het net zou kunnen vissen. Maar zover is het nog niet! Het gaat om kleine volumestijgingen in de verkoop. Maar dit is massapsychologie die nergens op gebaseerd is. Er is geen enkel risico dat we door voorraden heen raken." 

"Hier moet je best als sector op reageren", vindt Van Ossel. "Wanneer je vandaag meer wasmiddel of ravioli in blik verkoopt, dan is het gevolg dat je over één of drie maanden minder gaat verkopen. En dat soort schommelingen in vraag veroorzaakt extra kosten van bevoorrading of piekvragen in fabrieken. Vergelijk het met de eindejaarsperiode, maar dan ben je wel voorbereid."

Wat helpt tegen hamsteren? "Media die heel ontradend communiceren", stelt Van Ossel onomwonden.

Let's block ads! (Why?)

Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiQmh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wMy8wMy9sZWdlLXJla2tlbi1pbi1zdXBlcm1hcmt0L9IBAA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿