Morgen vindt in Frankfurt een aandeelhoudersvergadering van Lufthansa plaats. Daar wordt het Duitse reddingsplan voor de luchtvaartmaatschappij besproken. De Duitse regering is bereid meer dan 9 miljard euro in Lufthansa te pompen in ruil voor onder andere 20 procent van de aandelen en twee zitjes in de Raad van Bestuur. Dat plan moet nu goedgekeurd worden. Maar een van de aandeelhouders, miljardair Heinz Hermann Thiele dreigt nu roet in het eten te gooien. Met zijn 15 procent van de aandelen zou hij wel eens een veto kunnen uitspreken morgen. Thiele is namelijk niet akkoord met de voorwaarden van het Duitse steunpakket. Lufthansa vreest dat het reddingsplan wel eens zou kunnen worden weggestemd. Het zou dan een kwestie van dagen kunnen zijn tot de luchtvaartmaatschappij 'bescherming tegen haar schuldeisers' zal moeten vragen.
De lonen van het personeel werden daardoor al op 22 juni uitbetaald. Wat de gevolgen van een neen-stem voor de redding van Brussels Airlines kan betekenen blijft koffiedik kijken. Het bedrijf heeft voldoende cash en er zijn maatregelen genomen om zelfs wanneer het Duitse Lufthansa in de problemen zou komen de operaties te blijven verzekeren. Maar dat de Belgische dochter dringend nood heeft aan financiële duidelijkheid is zonneklaar. De huidige turbulentie kan de luchtvaartmaatschappij nog aan, maar om een crash te vermijden is een akkoord tussen Lufthansa en de Belgische regering snel nodig. Brussels Airlines verzekert wel dat er de komende weken geen enkel probleem is om te blijven vliegen.
Read Again https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiaWh0dHBzOi8vd3d3LnZydC5iZS92cnRud3MvbmwvMjAyMC8wNi8yNC92YWtib25kZW4tZW4tZGlyZWN0aWUtYnJ1c3NlbHMtYWlybGluZXMtYmVyZWlrZW4tcHJpbmNpZXBzYWtrb29yL9IBAA?oc=5
0 件のコメント:
コメントを投稿