Press, Periodicals & Publicity, kortweg PPP, is klaar om de krantenbedeling in ons land te beginnen, meldt ceo Michel d’Alessandro. Het bedrijf hoopt dat er niet getornd wordt aan de toekenning aan het nieuwe contract om kranten te bedelen.
‘Klaar, welwillend en kundig’, is de boodschap van PPP-ceo Michel d’Allesandro op een persconferentie. ‘Er is veel te doen over de toekenning van het nieuwe krantenbedelingscontract’, erkent PPP. Maar het zet graag nog eens in de verf dat het alle troeven heeft om de Belgische kranten te bussen.
Het bedrijf heeft vertrouwen in zijn aanpak. ‘We hebben onze kandidatuur opgesteld met twee sterke Belgische partners’, argumenteert het. Alles verliep zuiver, claimt de bedrijfsleider op een persconferentie. ‘Ik daag iedereen uit om ons op fouten te betrappen’, zet hij zich af tegen de manke procedure van het vorig contract. D’Allesandro begrijpt niet waarom de regering plots begint te talmen over de openbare aanbesteding. ‘Blijkbaar gaat het niet om een dienst aan de maatschappij, maar wel om geld toe te spelen aan Bpost.’
D’Allesandro hoopt dat de regering ‘tot inkeer komt’ en het resultaat van de procedure respecteert. Indien de regering op zijn stappen terugkomt, staat het bedrijf klaar om naar de rechter te trekken. ‘Onze advocaten bereiden die optie voor.’
Sociaal verantwoord
‘We zijn er absoluut klaar voor. En zijn bereid om de bedeling -als we winnen- in heel België in goede banen te leiden.’ Vooral in Brussel, waar de bedeling niet van een leien dakje loopt, belooft het verbetering. ‘97 procent probleemloos’, klinkt het.
Vergelijkingen met Bpost of de subsidies overboord gooien zijn geen goed idee, meldt d’Allesandro voorts. ‘Waar Bpost een euro per krant krijgt, is dat voor ons 25 cent.’ Wanneer de hele concessie overboord gaat, dreigen uitgevers per exemplaar ‘2 tot 2,5 keer meer’ te moeten betalen voor de bedeling. ‘Onmogelijk’ voor sommige franstalige uitgevers, beweert d’Allesandro. ‘Er zijn nog 900.000 krantenabonnementen in België. Het is een essentiële dienst voor de bevolking.’
PPP belooft een sociaal verantwoorde houding. Bij die nieuwe houding houdt dat een nieuwe verhouding in tussen freelancers en personeel in loondienst. Momenteel telt PPP 25 bedienden en 1.000 freelancers. ‘Door de concessie kan dat wijzigen’, zegt d’Allesandro zonder duidelijk te maken hoe die betere balans er dan precies uitziet. Het rekent daarop ook op hulp van Bpost. PPP is bereid om een deel van het contractueel personeel van BPost over te nemen en ziet voor het overheidsbedrijf nog steeds een rol weggelegd in rurale gebieden.
0 件のコメント:
コメントを投稿