2024年6月28日金曜日

Apple waarschuwt iPhonegebruikers: “Deze browser is écht privé” - Het Nieuwsblad

Apple promoot sinds kort de eigen webbrowser Safari.© SOPA Images/LightRocket via Getty

Met een nieuwe reclamecampagne probeert Apple de bijna anderhalf miljard iPhonebezitters aan te zetten om te kiezen voor Safari.

Bijna drie decennia na de eerste ‘browseroorlog’ tussen Internet Explorer en Netscape, tracht de huidige nummer twee het vuur aan de schenen te leggen van de onbetwiste marktleider. Volgens de nieuwswebsite SFGATE promoot Apple sinds kort de eigen webbrowser Safari op een van zijn meest prominente reclameborden in San Francisco, in de Amerikaanse staat Californië. Op de poster prijst de technologiegigant uit Cupertino de privacy-eigenschappen van de app aan. Spaanstalige reclameposters van Apple werden deze maand ook in Madrid gespot. (Lees verder onder de post)

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Met de slogan “een browser die écht privé is” neemt Apple de handschoen op tegen grote concurrent Alphabet, het moederbedrijf van Google dat met Chrome de populairste browser ter wereld in huis heeft. Wereldwijd maakt nu meer dan de helft van de mensen gebruik van Chrome om websites te raadplegen, en dat is een doorn in het oog van Apple.

LEES OOK.iPhone-gebruikers kunnen binnenkort apps downloaden zonder App Store te gebruiken

Safari is met een marktaandeel van minder dan 20 procent de op een na meestgebruikte browser. Met de nieuwe reclamecampagne probeert Apple de bijna anderhalf miljard iPhonebezitters aan te zetten om te kiezen voor de eigen app. (Lees verder onder de foto)

Ook in de Spaanse hoofdstad Madrid doken deze maand affiches op waarbij Apple de eigen webbrowser Safari aanprijst.© SOPA Images/LightRocket via Getty

“Google onthulde eerder dit jaar dat het bedrijf jouw gegevens verzamelt wanneer je Chrome gebruikt, ook in de zogenaamde incognitomodus”, zegt Jake Moore, cybersecurity consultant van het antivirus- en beveiligingsbedrijf ESET, in het zakentijdschrift Forbes. “Dergelijke persoonlijke gegevens zijn dan ook bijzonder waardevol voor bedrijven. De algemene voorwaarden die je moet aanvaarden voor het gebruik van een app zijn vaak erg uitgebreid en moeilijk te begrijpen, terwijl bedrijven de toestemming krijgen ​​om allerlei gegevens te verzamelen wanneer zij dat maar willen.”

Adblock test (Why?)

Read Again https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjQwNjI4XzkyNjk4Mjc00gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿