2024年6月20日木曜日

Telenet wil met nieuw hulpmiddel in app bladzijde omdraaien na klachtenexplosie - Het Nieuwsblad

© BELGA/BELPRESS

Telecomoperator Telenet wil de bladzijde omdraaien na een jaar waarbij het aantal klachten van klanten explodeerde. Het bedrijf lanceert in zijn app een nieuwe tool ‘Check & Smile’, waarbij klanten zelf kunnen nagaan of hun producten en diensten optimaal werken.

Bron: BELGA

Het telecombedrijf uit Mechelen heeft een zwaar jaar achter de rug. Het installeerde een nieuw IT-systeem, maar dat verliep niet zoals gepland, waardoor het klachten regende van klanten zonder telefoon- of internetverbinding. Bovendien werkte ook de klantendienst niet naar behoren. De ombudsdienst Telecom zag vorig jaar 188 procent meer klachten binnenlopen over Telenet.

Volgens directeur Dieter Nieuwdorp in een interview met Het Laatste Nieuws “staat het IT-systeem nu op punt, en kan het bedrijf de klant sneller en persoonlijker helpen dan ooit” met de nieuwe tool. In het persbericht heeft men het over een “klantenservice 2.0”.

Check & Smile biedt naar verluidt een antwoord op vragen over onder meer de modem, de snelheid en veiligheid van de netwerkverbinding, of de meest geschikte abonnementsformule. Om de producten of diensten aan te passen, biedt de tool zelf suggesties en oplossingen op maat, “en dat op hyperindividueel niveau”, klinkt het. Daarnaast is het bedrijf ook gestart met klanten proactief te benaderen wanneer het ziet dat die hun netwerk-gerelateerde problemen niet zelf oplossen vanuit de app. In sommige gevallen wordt er een technieker gestuurd.

Adblock test (Why?)

Read Again https://news.google.com/rss/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3Lm5pZXV3c2JsYWQuYmUvY250L2RtZjIwMjQwNjIwXzk0NTI4MDkw0gEA?oc=5

0 件のコメント:

コメントを投稿