De Vlaams streamingdienst Streamz heeft vorig jaar opnieuw meer dan 7 miljoen euro verlies gemaakt. Het verlies ligt echter "ruim binnen budget" en er is zelfs voorsprong op de langetermijnambities, zegt het bedrijf in zijn jaarverslag.
Streamz is een streamingdienst van de mediabedrijven Telenet en DPG Media die in september 2020 werd gelanceerd. Vorig jaar boekte de joint venture 52,5 miljoen euro omzet, een stijging met 3,7 procent tegenover 2022. Het nettoverlies kwam uit op 7,3 miljoen euro, een lichte verbetering tegenover de 7,6 miljoen euro van 2022.
In zijn jaarverslag verwijst het bedrijf naar extra investeringen. Toch zit het verlies "ruim binnen budget" en geeft het Streamz een voorsprong om de ambities in het meerjarenplan te halen, luidt het. Een kapitaalverhoging van begin vorig jaar zorgde voor een buffer om de verliezen op te vangen.
Internationale spelers
Streamz rapporteert "een commercieel sterk jaar". De lancering van Streamz Basic, een goedkopere formule met advertenties, sprak een jongere doelgroep aan en dankzij langetermijncontracten daalde het klantenverloop. Het totale aantal abonnees groeide, maar concrete cijfers geeft het bedrijf niet.
Onder "risico's en onzekerheden" meldt Streamz in het jaarverslag de nakende komst van de Amerikaanse streamingdienst HBO Max naar België. Daardoor verliest Streamz het gros van de HBO-titels op zijn platform, maar het bedrijf is ervan overtuigd dat de combinatie van sterke Vlaamse reeksen en "relevante premium internationale series" voldoende differentiëring biedt tegenover de internationale spelers.
0 件のコメント:
コメントを投稿